منوی اصلی


نویسندگان


آرشیو موضوعی

آموزش داستان نویسی

داستان

خاطرات

اس ام اس

شعر

تصاویر

داستان های عاطفی

معرفی شهرستان ساوجبلاغ

موسسه غیر انتفاعی آ ب آ

بچه های دانشگاه

نرم افزار موبایل

بازی موبایل

فروشگاه اینترنتی

معرفی انواع گوشی

انقلاب اسلامی

اخبار کاجویان و استخدام

حرفکده -------دل نوشته------

لینک دوستان

ارزانترین فروشگاه زنجان

ارزانترین فروشگاه کرج

هر چی غمه تو دنیا واسه هر چی بی کسه

انتظار سبز

به روز ترین وبلاگ ورزشی

خدای عشق وزیبایی

تک برگی در سر برگ خاطرات

عاشغانه ترین عاشقانه ها

فروشگاه اینترنتی کرج2

فروشگاه اینترنتی کرج

ارزانترین فروشگاه اینترنتی

دانلود موزیک

مطالب باحال

ارزانترین سرویس هاستینگ در ایران

تك درخت عشق

گروه منتظرا ظور در سراسر ایران

وب سایت ظهور

وب سایت ختم صلوات

دیدن روی تو

عاشغانه

the stars are nice

کیت اگزوز

زنون قوی

چراغ لیزری دوچرخه

اگر دوست دارید لینک شما تو سایت ما قرار گیرد با استفاده از این نرم افزار به راحتی لینک خودتون رو تو سایت ما بگذارید ابتدا لینک مارا در سایت یا وبلاگ خود بگذاری وسپس اقدام به درج لینک خود در سایت ما کنید.

www.vahidafshar.loxblog.com





قالب بلاگفا

آمار بازدید

» تعداد بازديدها:
» کاربر: Admin

آرشیو ماهانه


پیوند های روزانه


لوگوی ما

زیر سایه ی خدا


لوگوی دوستان


بر چسب ها




فیلم جدایی نادر از سیمین اسکار گرفت .

دو شنبه 15 اسفند 1390

به گزارش مجله اینترنتی شادینه :فیلم جدایی نادر از سیمین ساخته اصغر فرهادی به عنوان بهترین فیلم خارجی جایزه اسکار را از آن خود کرد تا افتخاری بزرگ نصیب سینمای ایران شود.

اصغر فرهادی لحظاتی پیش جایزه بهترین فیلم خارجی زبان اسکار را از ساندرا بولاک دریافت کرد. این برای دومین بار بود که فیلمی از ایران به مرحله نهایی کسب جایزه اسکار رقابت می کرد ، اما اولین فیلمی است که این جایزه را دریافت می کند .



:: موضوعات مرتبط: انقلاب اسلامی ، ،
ادامه ی مطلب ...

نوشته شده توسط وحید افشار در ساعت 21:5



اسامی کاندیداها و جبهه‌های اصولگرا و اصلاح‌طلب انتخاباتی در تهران

چهار شنبه 10 اسفند 1390

 

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، در حوزه انتخابیه تهران برای انتخابات مجلس نهم لیست‌های انتخاباتی جبهه متحد، جبهه پایداری انقلاب اسلامی، جبهه ایستادگی، جهادگران ایران اسلامی، ائتلاف بزرگ اصولگرایان، جنبش عدالت و مهرورزی، جبهه حامیان ولایت، جبهه دانشگاهیان انقلاب اسلامی، شورای هماهنگی نیروهای انقلاب اسلامی با عنوان "فهرست وحدت"، جبهه اتحاد ملی و انسجام اسلامی، جبهه بصیرت و بیداری اسلامی، حزب تمدن اسلامی، صدای ملت، جبهه جوانان ایران امروز، حزب عدالت طلبان ایران اسلامی، جبهه مردمی اصلاحات،جبهه مردم سالاری و ائتلاف کاندیداهای مستقل سراسر کشور اعلام حضور کرده‌اند که در ذیل به اسامی آنان اشاره می‌شود:

 1- جبهه متحد اصولگرایان

 لیست 30 نفره شامل؛ غلامعلی حداد عادل، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدحسن ابوترابی‌فرد، حجت‌الاسلام والمسلمین غلامرضا مصباحی مقدم، احمد توکلی، حجت الاسلام و المسلمین محسن کازرونی، محمدرضا باهنر، محمدنبی حبیبی، علیرضا زاکانی، علیرضا مرندی،حسین فدایی آشتیانی، الیاس نادران، مهرداد بذرپاش، اسماعیل کوثری، حسین مظفر، حجت‌الاسلام والمسلمین حسین ابراهیمی، مسعود میرکاظمی، اسدالله بادامچیان، زهره طبیب‌زاده، الهام امین‌زاده، زهره الهیان، لاله افتخاری، فاطمه رهبر، پرویز سروری، مجتبی رحماندوست، ابراهیم انصاریان، محمود فرشیدی، علی اصغر خانی، محمد نبی رودکی، حجت‌الاسلام والمسلمین سید مجتبی میردامادی، حمید فرمانی است.

 2- جبهه پایداری انقلاب اسلامی

 لیست 30 نفره شامل؛ حجت‌الاسلام و المسلمین مرتضی آقاتهرانی، حجت‌الاسلام و المسلمین روح الله حسینیان، علی اصغر زارعی، حجت‌الاسلام و المسلمین نبویان، غلامعلی حداد عادل، حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر ناصر سقای بی‌ریا، مسعود میرکاظمی، محمد سلیمانی، محمد اسماعیل کوثری، مهدی کوچک زاده، فاطمه آلیا، حجت‌الاسلام و المسلمین حمید رسایی، حجت‌الاسلام و المسلمین قاسم روانبخش، زهره طبیب زاده نوری، زهره لاجوردی، بتول نامجو، سردار حسن حمید زاده، بیژن نوباوه، سید مهدی هاشمی، علی خطیبی شریفی، اسماعیل کفایتی، علیرضا مرندی، حجت‌الاسلام والمسلمین خلیلیان، حجت‌الاسلام و المسلمین باباپور، حسین طلا، جوانمردی، محمود دهقانی، محمد حسین استادآقا، جواد محمدی، علی‌رضا صفارزاده است.



:: موضوعات مرتبط: انقلاب اسلامی ، ،
:: برچسب‌ها: اصلاح طلبان, اصول گرایان, انتخابات, جبهه بصیرت و بیداری اسلامی, جبهه متحد اصولگرایان, جبهه مردم سالاری, جبهه پایداری , ,
ادامه ی مطلب ...

نوشته شده توسط وحید افشار در ساعت 15:11



نقش پدردر تربیت فرزندان

چهار شنبه 3 اسفند 1390

چکیده

در ابتدای این مقاله تربیت را تشریح کرده و نوشته ایم که تربیت مفهومی ست که معمولاً با اصطلاح رشد دادن و رشد کردن همراه است بنابراین اصل تربیت باید همراه با اصولی باشد تا همه ی جوانب رشد را به همراه داشته باشد تا متربی کاملاً از تربیت صحیح بهره‌مند شود و مسیر رشد و شکوفایی را زیر سایه ی تربیت تربیت صحیح به کمک مربیان طی کند. سپس عوامل موثر بر تربیت را شرح داده و به توضیح مختصری از نقش پدر در تعلیم و تربیت پرداخته ایم گفته ایم که پدرها می تواند به شیوه های بر فرزندان تأثیر بگذارند که مادرها نمی توانند بویژه در زمینه‌های روابط با دوستان و موفقیت تحصیلی. هنگامی که پدر از احساسات فرزندانش با خبر است و می کوشد تا به آنها در حل مسائلمان کمک کند. بچه ها در مدرسه و ارتباط با دیگران موفق تر هستند. بعکس پدری که نسبت به عواطف فرزندانش خشن، ایرادگیر یا بی اعتناست، می تواند تأثیر بسیار منفی برآنها بگذاردنقش پدر در تربیت فرزند



:: موضوعات مرتبط: انقلاب اسلامی ، ،
ادامه ی مطلب ...

نوشته شده توسط وحید افشار در ساعت 1:19



بررسى مشكلات جوانان (بحران بلوغ)

چهار شنبه 3 اسفند 1390

یكى از بحرانى ترین دوره هاى زندگى هر فرد، دوره بلوغ است. بلوغ مرحله اى از رشد است كه براى همه نوجوانان، اعم از پسر و دختر، خواه ناخواه حاصل مى شود.تعابیر مختلف دین پژوهان و روان شناسان از این دوره، حاكى از اهمیت و حسّاسیتى است كه آن ها براى پدیده بلوغ قائل اند. در این جا نظرات بعضى روان شناسان را درباره این پدیده مى آوریم: (سمیلرز نوجوانى را دوران عدم انطباق، و سكولیانكورز آن را تب عقل، وس گوتهز آن را گره كور بین كودكى و پیرى، سشیلدرز آن را موجى خروشان در اقیانوس زندگى،س استانلى هالز آن را تولد دوباره، سهاروكسز آن را دوره كشف هویت، سویلونز آن را دوره جهل و غفلت و بالاخره سكروز نوجوان را دیوانه قابل معالجه خوانده اند.)1

(ژان ژاك روسو، بلوغ را ولادت دوم مى خواند.)2 (گویى نوجوان در آستانه ورود به دوره بلوغ با جهانى نو آشنا مى شود و دیگر باره متولد مى گردد و افق هاى جدیدى در برابر دیدگانش گشوده مى شود. تحول و تغییر و عدم ثبات در رفتار در این دوره به حدى است كه بعضى آن را زندگى تشنج آمیز و دوران منفى نامیده اند.)3 (اوریس دولوم، بلوغ را یك نقطه عطف در زندگى مى شناسد نه یك مرحله تكاملى.)4

بلوغ در زبان فارسى به معناى رسیدن و به حد رشد رسیدن است.5

انواع بلوغ
هرچند از واژه بلوغ غالباً بلوغ جنسى تداعى مى شود، ولى با توجه به موارد استعمال، مى توان به انواع بلوغ اشاره كرد كه مهم ترین آن ها عبارت اند از:

1. بلوغ شرعى:
بلوغ شرعى همان سن تكلیف دینى است كه براى دختران پایان 9سال قمرى و براى پسران پایان 15 سال قمرى است.

2. بلوغ جسمى:
فیزیولوژیست ها معتقدند: ارگانیزم بدنى انسان تا 5سال اول زندگى به سرعت رشد مى كند و پس از آن تا آغاز دوره نوجوانى و بلوغ، رشد آن به كندى مى گراید و سپس در دوره نوجوانى، سرعت دوباره خود را باز مى یابد و در سن خاصى به حد كمال خود مى رسد.

3. بلوغ جنسى:
بلوغ جنسى به معناى رسیدن به سن تولید مثل است كه با ازدیاد هورمون ها آغاز مى شود. در این شرایط، غدد جنسى از خواب بیدار مى شود و تمایل جنسى را به وجود مى آورد.

4. بلوغ اجتماعى:
بلوغ عرفى یا اجتماعى، بلوغى است كه در آن دختر و پسر مسئول رفتار خود مى شوند و به آن سن قانونى نیز مى گویند. قانون گذاران براى افراد، سنین گوناگونى را در اجراى انواع مقررات و بهره مندى آنان از حقوق مدنى در نظر گرفته اند; مثلاً براساس قوانین موجود در ایران براى شركت در انتخابات ریاست جمهورى و مجلس شوراى اسلامى، ورود اشخاص به سن شانزده سالگى الزامى است و براى استخدام دولتى و یا اخذ گواهى نامه، هجده سال تمام منظور شده است.

5. بلوغ روانى:
بلوغ روانى، بلوغ ناشى از رشد روان است كه داراى جنبه هاى مختلفى از قبیل: پختگى، هوش و درك مفاهیم اخلاقى مى باشد.

6. بلوغ شخصیتى:
بلوغ شخصیتى در شرایطى حاصل مى شود كه شخص بتواند مستقلاً تصمیم بگیرد و عمل نماید و بتواند اراده اش را اعمال كند و متكى به خود باشد.

7. بلوغ عقلى:
قرآن مجید از بلوغ عقلى به نام (رشد) یاد كرده و استقلال اقتصادى و آزادى مالى براى یتیمان را مشروط به بلوغ جنسى و رشد عقلى مى داند.6

سن بلوغ
(براى آغاز بلوغ طبیعى، سن معینى وجود ندارد و در محیط هاى مختلف، متفاوت است. عوامل متعددى از قبیل: عوامل محیطى، فرهنگى، موروثى و اجتماعى و تغذیه اى در پیدایش بلوغ مؤثر است، ولى ظهور آن در اكثر دختران حدود 11سالگى است.)7
ییكى از نویسندگان مى گوید: (از نظر پژوهش گران، اگرچه یك اتفاق نظر در مورد شروع و پایان سن بلوغ وجود ندارد، اما بیشتر محققین بر این عقیده اند كه سن شروع بلوغ طبیعى در دخترها 16ـ9سالگى و در پسرها 17ـ10سالگى است و در مجموع، اصطلاح بلوغ به دوره بین 18ـ12سالگى اطلاق مى گردد و سن متوسط بلوغ، بدون توجه به پسر یا دختر بودن، 11سالگى اطلاق مى گردد. ولى به طور مسلم دختران زودتر از پسران مرحله بلوغ زندگى خویش را آغاز مى كنند و زودتر نیز این مرحله را به پایان مى رسانند.)8



:: موضوعات مرتبط: انقلاب اسلامی ، ،
ادامه ی مطلب ...

نوشته شده توسط وحید افشار در ساعت 1:10



دهه فجر و اتفاقات مهم روی داده ی آن

یک شنبه 16 بهمن 1390

دههٔ فجر به روزهای ۱۲ تا ۲۲ بهمن ۱۳۵۷ گفته می‌شود که طی آن سید روح‌الله خمینی بعد از تبعید پانزده ساله در دوازدهم بهمن سال ۱۳۵۷ به ایران وارد و در نهایت با اعلام بی‌طرفی ارتش شاهنشاهی، سلطنت پهلوی در بیست و دوم بهمن ماه منقرض شد.

محتویات                                       

[نهفتن]

 

 



:: موضوعات مرتبط: انقلاب اسلامی ، ،
:: برچسب‌ها: انقلاب , ایران , امام خمینی, ژیروزی مردم بر شاه, دهه فجر, 22بهمن 1357,
ادامه ی مطلب ...

نوشته شده توسط وحید افشار در ساعت 1:43



صفحه قبل 1 2 صفحه بعد

درباره



به سایت خودتون خوش اومدین امید وارم که این سایت رو دوست داشتنی تر کنید با نظراتتون ممنون از همه شما عزیزان.
vahidafshar01@yahoo.com


مطالب پیشین

4روز از بهترین روزای زندگیم هدر رفت تو دانشگاه تا لیسانس عمران
ماشین های بازیکنان مطرح 2012
چیستان
۴۰ راهکار برای رهایی از ناراحتی ها و رنج ها
دلم خیلی گرفته .......................
حرف یک عمر یک لحظه به دل خطور میکنه
دلم گرفته چه کنم..............................
خداجون کمکم کن..........
عشق
حکم از اول دل بود و.............




Powered By LOXBLOG.COM Copyright © 2009 by vahidafshar